Národné športové poriadky
Preteky minikár prispievajú k rozvoju technickej tvorivosti a dopravnej výchove detí a mládeže.
Minikárový šport sa vykonáva v kluboch, organizáciách, minikárových strediskách, oddieloch a krúžkoch Slovenského autoklubu, Združenia technických športov a činností a ďalších organizáciách, zaoberajúcich sa technickou tvorivosťou, športovou činnosťou a výchovou detí a mládeže.
I. PRÁVOMOC A RIADENIE PRETEKOV MINIKÁR
Minikárový šport v Slovenskej republike organizuje, zabezpečuje a riadi športová komisia minikár pod Slovenskou asociáciou motoristického športu /SAMŠ/.
K zabezpečeniu týchto úloh zaisťuje:
- výchovu a prípravu rozhodcov
- zvolávanie kalendárnej porady
- inštruktáž usporiadateľov Majstrovstiev Slovenskej republiky, Slovenského pohára a voľných pretekov
- vyhlásenie víťazov SP a voľných pretekov
- zaisťuje reprezentáciu Slovenskej republiky na ME a iných medzinárodných podujatiach (M6D, FP ČR a SR , EP atď.).
Ďalej vydáva:
- pokyny pre organizovanie a riadenie minikárového športu, ich dodatky a doplnky pre príslušný rok
- národný športový kalendár
Vykonáva metodické vedenie, kontrolu prípravy a priebehu športových akcií všetkých stupňov, schvaľovanie tratí a pretekov, riešenie protestov a sporov v rámci Slovenska. Je najvyššou inštanciou vo výklade športových poriadkov a technických predpisov v prípade protestov a sporov.
II. MINIKÁROVÉ PRETEKY V SLALOME
II.1 Rozdeľovanie, prideľovanie, schvaľovanie
- majstrovstvá Slovenskej republiky prideľuje a povoľuje športová komisia minikár SAMŠ na základe žiadostí usporiadateľov. Žiada SAMŠ o zaradenie do kalendára
- voľné preteky prideľuje a povoľuje na základe návrhu usporiadajúcich organizácií športová komisia minikár
II.2 Majstrovské preteky
Majstrovské preteky sú Majstrovstvá Slovenskej republiky a Preteky o Slovenský pohár. Majstrovstiev Slovenska ako aj Pretekov o Slovenský pohár sa môžu zúčastniť všetci pretekári s platnou licenciou SAMŠ.
II.3 Voľné preteky
Voľných pretekov sa môžu zúčastniť pretekári Slovenskej republiky, ako aj zo zahraničia s ich národnou licenciou a budú sa riadiť športovými poriadkami, platnými na Slovensku. Usporiadateľ potvrdí prihlášky takému počtu pretekárov, ktorý zodpovedá možnostiam trate a časovému rozvrhu pretekov. Odmeňovanie pretekárov vo voľných medzinárodných pretekoch bude podľa dosiahnutých výsledkov. V prípade, že na stupňoch víťazov budú umiestnení zahraniční pretekári, pretekári s inou licenciou SAMŠ ,určenie počtu bodov do hodnotenia na Slovensku bude podľa pravidiel Slovenského minikárového športu.
II.4 Dvojnásobné použitie minikáry
V prípade záujmu nových pretekárov, ktorí zatiaľ nevlastnia vlastnú minikáru, vyskúšať si preteky v minikárach na podujatiach, zaradených do Slovenského pohára a voľných pretekov, môže riaditeľ pretekov súhlasiť s použitím jednej minikáry pre dvoch jazdcov. Vytiahnutie minikár s jazdcami, ktorí túto možnosť využijú, musí byť zabezpečené rodičmi alebo mechanikmi mimo oficiálneho výťahu, ktorý zabezpečuje usporiadateľ. Na podujatiach Majstrovstiev Slovenska je dvojnásobné použitie minikáry zakázané! Označenie takýchto minikár zabezpečia rodičia alebo mechanici a nesmie sa zhodovať so žiadnymi číslami nominačnej listiny.
II.5 Trate pretekov, schvaľovanie tratí
Pri výbere trate pretekov minikár je treba prihliadať na nasledujúce parametre:
- trať musí mať asfaltový alebo betónový povrch, kvalitný bez veľkých priehlbín a nerovností. Na trati sú odporúčané najmenej dve zákruty, dĺžka min. 400 m a dojazd ľubovoľný. Minimálna šírka trate 3 m.
- pevné prekážky musia byť opatrené riadnym obložením, tlmiacim náraz /guma, slama, molitan a pod./.
Na trati pretekov musia byť umiestnené minimálne tri slalomové úseky, ktoré pozostávajú z ľubovoľného počtu červených a zelených bójok, min. však z 3 zelených a 3 červených bójok. Pravá bójka v smere jazdy je zelená, ľavá je červená. Farby musia byť výrazné, jasné, nesplývajúce s okolím.
Postavenie bójok v slalome musí spĺňať nasledujúce podmienky:
– prejazdná šírka medzi dvoma bójkami rôznej farby musí byť minimálne 3 metre
– najmenšia prejazdná šírka medzi okrajom trate a bójkou je 1 meter
Slalomové bójky musia byť priemeru 100 až 120 mm, výška v rozmedzí 150 – 200 mm.
Bójka musí byť vyrobená z netrieštivého materiálu /nie je povolená papierová trubica/, ktorý nemôže spôsobiť zranenie jazdca. V jednom slalome musí byť použitý rovnaký materiál, rozmer a odtieň farby bójok. Pozícia bójky v slalome sa označuje farbou pomocou šablóny, ktorá nemôže byť menšia ako priemer bójky
Delegovaný športový komisár je povinný postaviť trať tak, aby priemerná rýchlosť nepresahovala 40 km/hod., plus 15 % pri pretekoch Majstrovstiev Slovenskej republiky a zodpovedala zásadám, uvedeným v týchto pokynoch. Za priemernú rýchlosť sa považuje súčet najrýchlejšieho a najpomalšieho času pretekárov štartového poľa delené dvoma, ktorým sa vydelí dĺžka trate.
Preteky minikár na vyhradenej trati musia byť povolené príslušnými orgánmi štátnej správy.
Trať každých pretekov /rozumej komunikácia na ktorej sa preteky konajú/ musí byť schválená komisiou, zloženou zo športového komisára, riaditeľa pretekov a zástupcu bezpečnostnejj komisie. Schválenie musí byť vykonané najneskôr jeden mesiac pred konaním pretekov. Z hľadiska športovej a bezpečnostnej stránky trať bude športovým a bezpečnostným komisárom schválená pred konaním podujatia. O schválení trate sa spíše protokol. Protokol o schválení trate predloží usporiadateľ športovému komisárovi v deň konania pretekov.
II.6 Organizácia pretekov
Preteky minikár sa skladajú z povinných tréningových jázd a súťažných jázd na minikáre.
II.7 Tréning
Ide sa na trati závodu podľa pokynov usporiadateľa. Je povinný pre všetkých jazdcov. Usporiadateľ musí zaistiť pre jazdcov aspoň dve tréningové jazdy. Jazdec je povinný odštartovať aspoň do jednej tréningovej jazdy. Posledná tréningová jazda musí byť meraná a hodnotené slalomové úseky.
Športový komisár smie robiť úpravy trate len do skončenia poslednej (meranej) tréningovej jazdy. Potom už trať nesmie byť menená.
Vjazd na trať s minikárou mimo oficiálnu jazdu je zakázaný.
Výsledok hodnotenej tréningovej jazdy je usporiadateľ povinný zverejniť do 30 minút po ukončení tréningu.
II.8 Systém jázd a hodnotenie
Systém jázd môže byť hodnotený ako:
A: pretekár štartuje v dvoch jazdách, ktoré sa obe hodnotia. Pre stanovenie A: konečného poradia sa použije výsledok lepšej jazdy. V prípade rovnosti časov je pre stanovenie poradia rozhodujúci výsledok druhej jazdy.
Super A: pretekár štartuje v troch jazdách, ktoré sa všetky hodnotia. Pre stanovenie Super konečného poradia je rozhodujúci výsledok najlepšej jazdy. V prípade rovnosti A: je pre stanovenie poradia rozhodujúci výsledok druhej najlepšej a v prípade ďalšej rovnosti tretej najlepšej jazdy.
B: pretekár štartuje v troch jazdách, ktoré sa všetky hodnotia. Pre stanovenie B: konečného poradia je rozhodujúci výsledok dvoch lepších jázd. V prípade rovnosti je pre stanovenie poradia rozhodujúci výsledok tretej jazdy.
C: jazdec štartuje vo vopred určenom počte závodných jázd, ktoré sa všetky hodnotia. Počet jázd je stanovený v ZU. Pre stanovenie konečného poradia, je ^ súčet výsledkov všetkých jázd. V prípade rovnosti je pre stanovenie poradia rozhodujúci najnižší počet trestných bodov vo všetkých jazdách. V prípade rovnosti rozhoduje lepší výsledok zo všetkých jázd (najrýchlejšia jazda). V prípade aj tejto rovnosti sú jazdci vyhlásený v rovnakom poradí.
Pre podujatia Majstrovstiev Slovenska je odporúčaný systém jázd a hodnotenia „B“.
Preteky MS a SP jazdené v zahraničí.
V prípade zahraničných pretekov (mimo územia SR) započítavaných do seriálu MS a SP, EP/ budú výsledky vyhodnocované systémom jázd, ktorý bude stanovený v danom preteku usporiadateľom.
O zmene môže rozhodnúť len športový komisár, riaditeľ pretekov , rozhodca minikár a to len vo zvláštnych prípadoch alebo pri zvláštnych okolnostiach, napr. s ohľadom na počasie, časovú tieseň a pod. v písomnej podobe.
Všetky preteky sa hodnotia jednotným systémom:
- Čas jazdy meraný v platných časových jednotkách (minúty, sekundy, desatiny a stotiny)
- za chybný štart + 2 trestné sekundy
- za zvalenie bójky +2 trestné sekundy
- za nesprávne prejdenie slalomového úseku či predpísanej trate +100 trestných sekúnd
- posunutie bójky bez jej vyvrátenia bez penalizácie
- 100 trestných bodov za istenie na lane – doprovod
Neprejdením slalomového úseku, či trate sa rozumie vtedy, ak pretekár úplne vynechá bójku alebo ju prejde v protismere /zelená bójka po ľavej strane minikáry , alebo červená po pravej strane minikáry/.
Úmyselné zhodenie bójky inou časťou ako minikárou /rukou, nohou/ sa hodnotí vylúčením z jazdy, vrátane nešportového správania. Všetky trestné sekundy, ktoré pretekár obdrží v danej jazde sa prirátajú k času, dosiahnutému v jazde. Poradie v pretekoch je určené súčtom výsledného času a trestných sekúnd za vyhodnotenú jazdu a podľa systému hodnotenia preteku.
Z celkového počtu podujatí v rámci MS a SP sa zarátavajú do celkového hodnotenia v danom ročníku nasledujúce počty podujatí:
Počet podujatí: Zarátané podujatia:
4 3
5 4
6 5
7 5
8 6
9 6
10 7
11-12 8
Bodové ohodnotenie pre umiestnenie v jednotlivých kategóriách v podujatiach majstrovských pretekov je nasledovné:
Miesto: Počet bodov:
1 30
2 25
3 21
4 19
5 17
6 15
7 14
8 13
9 12
10 11
11 10
12 …………………….
II.9 Štartovanie a spôsob jazdy
Pretekári štartujú jednotlivo po signále štartéra v poradí podľa štartovných čísiel od najväčšieho v danej kategórii, mimo nemeraného tréningu. Minimálny časový interval medzi jednotlivými pretekármi musí byť min. 30 sekúnd.
Štart pretekára je pevný, z celkom pokojnej polohy minikáry , kde ju následne jazdec uvedie do pohybu jedným povoleným odrazom nohou. Jazdec je povinný počúvať príkazy a signály štartéra. K štartuje každý pretekár povinný nastúpiť do 5 minút po vyzvaní štartéra alebo jeho pomocníka, inak je vylúčený z danej jazdy. Výnimku povoľuje rozhodca minikár až na vyzvanie štartéra. Po odštartovaní sa môže pretekár odraziť len jedenkrát, pritom nesmie prekročiť štartovaciu čiaru. Štartovacia čiara je umiestnená minimálne 1,0 m pred štartovacím zariadením v osi predného kola. Po celú dobu jazdy na tratí musí pretekár zaujímať polohu, v ktorej bezpečne ovláda minikáru.
V prípade zastavenia alebo kolízie na trati smie pretekár vyrovnať minikáru do smeru jazdy a bez akéhokoľvek roztláčania sa raz odraziť, aby uviedol minikáru do pohybu. Pomoc cudzích osôb na trati je zakázaná a má za následok vylúčenie z danej jazdy.
Pretekár musí dodržať predpísanú trať a absolvovať všetky slalomové a jazdné prvky. Ak dôjde krátko pred štartom alebo v priebehu vyťahovania na štart k poruche na minikáre, musí byť oprava vykonaná do 10 minút po odštartovaní posledného pretekára danej jazdy. Táto porucha musí byť nahlásená štartérovi. Inak je pretekár z tejto jazdy vylúčený.
Od času, keď štartér vydal signál k odštartovaniu, začína pretekárovi jazda a akákoľvek porucha na minikáre od tohto momentu nie je dôvodom k opravnej jazde. O opravných jazdách rozhoduje rozhodca minikár.
II.10 Opravné jazdy
O opravnej jazde rozhodne výhradne rozhodca minikár Jazdec nemá nárok na opravnú jazdu v prípade, že pred spornou situáciou neprešiel predpísanú trať /predtým bol vylúčení z danej jazdy/.
II.11 Protesty
Protest môže podať pretekár alebo jeho zákonný zástupca do 30 minút po ukončení jazdy, po incidente alebo do 15 min. po zverejnení výsledkov. Protest sa podáva písomne, výhradne športovému komisárovi s vkladom 5,- € (euro). Vklad sa vracia v prípade oprávnenosti protestu. V opačnom prípade prepadá v prospech usporiadateľa.
Športový komisár je povinný vyriešiť protest bez odkladu, najdlhšie však do ukončenia pretekov. K riešeniu protestu si môže prizvať ďalších činovníkov pretekov, podľa charakteru protestu. Proti rozhodnutiu štartéra, časomerača nie je protest prípustný.
Pokiaľ jazdec alebo jeho zákonný zástupca nesúhlasí s rozhodnutím športového komisára, má možnosť sa odvolať do 48 hodín športovej komisii minikár písomne. Spolu s odvolaním musí poukázať poplatok SZM za odvolanie, ktorý činí 100,- € (euro). Potvrdenie o úhrade alebo jej kópiu priloží k odvolaniu. Nedodržanie tohto postupu znamená stratu práva na odvolanie.
Ak ide o protest alebo odvolanie ovplyvňujúce výsledky, je usporiadateľ povinný zverejniť len predbežné výsledky a zadržať ceny za umiestnenie až do vyhlásenia konečného rozhodnutia. Ak jeovplyvnená len určitá časť výsledkov, môže byť zvyšná časť výsledkov a príslušné ceny odovzdané. Rozhodnutie športovej komisie minikár je konečné a nie je proti nemu odvolania.
II.12 Prihlásenie sa do preteku
Prihlásiť sa do pretekov možno najneskôr v deň preteku a to do času, ktorý určí a oznámi rozhlasom riaditeľ podujatia po dohovore s rozhodcom minikár. Najprv oznámi, koľko času ostáva do uzávierky prihlášok pretekárov a potom oznámi aj absolútne ukončenie prihlášok do preteku.
II.13 Vyhodnotenie seriálu
Titul Majster Slovenskej republiky a SP v každej vypísanej kategórii získa ho jazdec ,ktorý získala najvyšší počet bodov zo započítavaných pretekov .
Rovnosť bodov
Pri rovnosti bodov dvoch (alebo viacerých) jazdcov , budú postupne použité (až do odstránenia rovnosti) nasledujúce kritériá:
- a) úspešnejší jazdec je ten ,ktorý získal body z nižšieho počtu započítavaných podujatí
- b) úspešnejší jazdec je ten, ktorý získal vyšší počet lepších umiestnení zo započítavaných podujatí
- c) úspešnejší jazdec je ten, ktorý získal vyšší počet lepších umiestnení z nezapočítaných podujatí
- d) úspešnejší je jazdec s nižším súčtom časov jednotlivých jázd z podujatí na ktorých sa stretli jazdci, ktorých sa to týka, vrátane škrtaných jázd
- e) v prípade, že sa rovnosť neodstráni ani po použití kritérií a, b, c, d o poradí rozhodne VV SAMŠ.
III. JAZDCI
III.1 Vekové kategórie
Preteky sú vypísané ako súťaž chlapcov a dievčat vo veku od 4 do 99 rokov. Pretekári sú rozdelení do kategórií:
M-1 chlapci a dievčatá 4-8 rokov
M-2 chlapci a dievčatá max. 12 rokov
M-3 chlapci a dievčatá max. 16 rokov
M-3D dievčatá max. 18 rokov
M-4 chlapci max. 20 rokov, dievčatá max. 99 rokov
M-5 chlapci a dievčatá max. 99 rokov
Vekom sa rozumie dovŕšený počet rokov v roku, pre ktorý je vydaná licencia jazdca.
V prípade prihlásenia 4 a viac jazdcov vo veku nad 20 rokov sa vytvorí veková kategória M-5 od 21 rokov.
V prípade prihlásenia dievčat vo veku od 12-18 rokov v počte 4 a viac sa vytvorí veková kategória M-3D, v ktorej budú jazdiť len dievčatá.
Dievča vo veku 22 rokov sa môže rozhodnúť (vždy pre celú sezónu), či bude štartovať v kategórii M4 alebo M5
Kategória nemôže byť počas sezóny menená.
Minimálny počet jazdcov na vyhlásenie vekovej kategórii sú štyria jazdci danej kategórie.
Kategória bude vyhodnotená ak aspoň 4 jazdci z tejto kategórie absolvujú minimálne jeden závod. Absolvovanie závodu znamená odštartovať jednu tréningovú jazdu.
Ak klesne počet vydaných licencií pod 4, kategória sa v tomto ročníku zruší. Kategórie vyhlási športová komisia minikár pred prvým kolom pretekov pri prezentácii a skutočnom prehodnotení jednotlivých prihlásených jazdcov.
III.2 Licencia jazdca
Prijatie jazdca na závody je podmienené predložením platnej licencie. SAMŠ vystaví licenciu každému záujemcovi o tento šport, pokiaľ má zodpovedajúci vek a spĺňa požiadavky, kladené na športovca. Licenciu predkladá jazdec pri preberaní na každom preteku minikár. Žiadosť o vystavenie licencie podáva jazdec na SAMŠ. Žiadosť musí obsahovať súhlas rodičov a musí byť potvrdená lekárom o spôsobilosti prevádzať tento druh športu.
V prípade záujmu slovenského jazdca o zahraničnú licenciu pre zjazd je možné o ňu požiadať, kým nebude vytvorená disciplína zjazdu na Slovensku.
V prípade záujmu o vystavenie licencie, platnej v Slovenskej republike pre zahraničných pretekárov, sa vydávanie riadi podľa uznesenia valného zhromaždenia pre nasledujúcu pretekársku sezónu. Takýto pretekár nemôže mať nárok na reprezentáciu Slovenskej republiky a ani nemôže zaujať nominačné umiestnenia pre podujatie Majstrovstiev Európy, finále Pohára víťazov pohárov a iné medzinárodné podujatia.
Za vystavenie licencie sa platí poplatok 30€ (eur) Slovenskému zväzu minikár. Tieto poplatky sa použijú na zakúpenie cien pre celkových víťazov vo vyhlásených pretekoch. Podanie prihlášky pre vystavenie licencie je z hľadiska vytvorenia aktuálnej nominačnej listiny pre daný ročník požadovaná do konca februára daného kalendárneho roku. Uznanie licencií pretekára na základe dohody Českým svazem minikár a SAMŠ – Športovou komisiou minikár umožňuje štartovať slovenským jazdcom v Čechách a českým jazdcom na Slovensku.
III.3 Povinnosti jazdcov
Jazdec alebo jeho zákonný zástupca má tieto povinnosti:
- na predpísanom formulári požiadať o licenciu s poplatkom 30,- € (eur)
- predkladať licenciu na pretekoch a udržiavať ju v poriadku
- dodržiavať morálne zásady športovca, dbať na slušné správanie
- zoznámiť sa s Národnými športovými poriadkami minikár
- pokiaľ jazdec havaroval, nesmie s poškodenou minikárou pokračovať vjazde. Po prevedení opravy musí minikáru pristaviť technickému komisárovi na opätovnú technickú prehliadku. To isté je povinný urobiť po každej väčšej oprave alebo úprave na minikáre.
III.4 Predkladanie dokladov pri pretekoch
Na každom preteku minikár je jazdec alebo jeho zákonný zástupca povinný predložiť licenciu jazdca, platnú pre príslušný rok.
IV. UDRŽIAVANIE PORIADKU PRI PRETEKOCH MINIKÁR
IV.1
V. USPORIADATELIA
Usporiadajúcimi organizáciami sú organizácie, v ktorých pracujú minikárové strediská, oddiely a krúžky, spoločenské, záujmové prípadne iné organizácie. Všetci usporiadatelia sú povinní riadiť sa ustanoveniami týchto pokynov.
V.1 Povinnosti usporiadateľov
Každé preteky minikár sú verejným vyvrcholením činnosti usporiadajúcej organizácie a poskytujú možnosť účinnej propagácie tejto činnosti. Preto sa musia stať prostriedkom k rozširovaniu vplyvu, k získaniu priaznivcov a k rozširovaniu členskej základne.
Usporiadatelia sú povinní postupovať pri organizácii pretekov minikár s plnou zodpovednosťou, aby mala akcia športový a spoločenský úspech.
V.2 Vyberanie štartovného
Usporiadateľ môže vyberať štartovné. Maximálne však 10,- € (euro) na jeden pretek.
Základné opatrenia pri príprave pretekov
- podať včas žiadosť o povolenie pretekov
- zvoliť užší usporiadateľský zbor /riaditeľ, tajomník, hospodár/
- požiadať o povolenie uzávierky trate pretekov príslušný orgán štátnej správy /Obecný úrad/
- spracovávať trojmo zvláštne ustanovenia pretekov a návrh odoslať povoľujúcej zložke ku schváleniu /SAMŠ/
- požiadať o schválenie trate
- včas oznámiť zrušenie pretekov povoľujúcej zložke, jazdcom a delegovaným rozhodcom
- zaistiť označenie všetkých tlačív správnym plným názvom vyhlasovateľa a usporiadajúcej organizácie
Základné opatrenia pri vlastnom preteku
Aby bol pretek minikár dôstojným vyvrcholením činnosti usporiadateľa, musí usporiadateľ zaistiť hlavne:
- hlásateľa, ktorému odovzdá podklady o činnosti organizácie a údaje o jazdcoch a pod.
- pre prezentáciu pretekárov vyhradiť priestor pre technikov, depo pre minikáry
- pre technickú prehliadku vyhradený priestor, do ktorého majú prístup len povolené osoby, zabezpečiť nerušený priebeh technickej kontroly
- zabezpečiť pracovisko časomeračov, technického komisára a rozhodcu minikár proti zlému počasiu
- ak dôjde k úrazu, je nutné neodkladne písomne nahlásiť poisťovni, že nastala poistná udalosť. Kópiu záznamu o úraze zaslať povoľujúcej zložke
- vyvesiť výsledkovú listinu. Výsledkovú listinu potvrdzuje rozhodca minikár a športový komisár, ktorí na nej musia vyznačiť čas vyvesenia. Listina musí visieť min. 15 minút na mieste oznámenom usporiadateľom. Usporiadateľ je povinný zverejniť výsledky každej jazdy do 30 minút po jej skončení.
- slávnostné ukončenie preteku a vyhlásenie víťazov.
Opatrenia po ukončení preteku.
Po ukončení preteku je usporiadateľ povinný:
- spracovať do 15 dní výsledky z pretekov, a uverejniť ich na aktuálnej internetovej stránke
Výsledková listina musí obsahovať:
- štartovné číslo jazdca
- príslušnosť /klub, kraj…/
- meno a priezvisko pretekára
- dosiahnuté výsledky
- celkové poradie
- mená delegovaných rozhodcov
Usporiadateľ, ktorý si nebude plniť svoje povinnosti, nebude na ďalší rok poverený usporiadaním pretekov minikár.
V.3 Riaditeľ pretekov
Právomoc riaditeľa pretekov
Riaditeľ pretekov je vedúci výkonný činovník, zodpovedný za preteky po stránke výchovnej, organizačnej, bezpečnostnej, športovej i hospodárskej. Do usporiadateľského zboru si menuje ďalších skúsených funkcionárov. S celým usporiadateľským zborom zaisťuje prejednanie povinností a právomocí, zoznámi ich so spôsobom zaistenia a organizáciou pretekov a pravidelne kontroluje ich výkon funkcie.
Povinnosti riaditeľa pretekov
Riaditeľ zodpovedá za správne riadenie pretekov, za kontrolu pretekárov a za správne riadenie členov usporiadateľského zboru, môže odvolať z funkcie ktoréhokoľvek usporiadateľa a urobiť opatrenia, aby opustil priestor závodiska.
Riaditeľ pretekov je povinný:
- viesť a riadiť preteky podľa oficiálneho programu v súlade s časovým rozvrhom
- presvedčiť sa, či sú všetci usporiadatelia a delegovaní rozhodcovia prítomní a správne vybavení
- dohliadať na pretekárov a neprípustnosť porušovania pokynov
- hlásiť športovému komisárovi k potrestaniu každého pretekára pre zlé správanie sa, nečestné jednanie alebo porušenie pravidiel
- sústreďovať správy časomeračom a postarať sa o zostavenie a napísanie výsledkov v spolupráci s rozhodcom minikár.
V.4 Hlavný usporiadateľ
Hlavný usporiadateľ musí predovšetkým zaistiť bezpečnosť divákov a tým hladký priebeh pretekov.
Jeho hlavnými povinnosťami sú:
- zaistiť predpísaný počet usporiadateľov na trati a vykonať ich preškolenie
- zaistiť dostatočný počet usporiadateľov v depe a v ostatných pomocných prevádzkach, vykonať ich preškolenie
- pre všetkých usporiadateľov zaistiť vhodné označenie. V súlade s protokolom o schválení trate, oddeliť všetky priestory pre divákov.
- zakázané priestory pre divákov vyznačiť v oboch smeroch nápismi a zabezpečiť zosilnenú usporiadateľskú službu
- zaistiť, aby všetci usporiadatelia boli na svojich miestach v stanovenú dobu pred začatím tréningu alebo pretekov
- v prípade akéhokoľvek porušenia bezpečnostných predpisov v priebehu tréningu alebo pretekov oznámiť toto riaditeľovi pretekov alebo športovému komisárovi.
VI. ROZHODCOVIA MINIKÁROVÝCH PRETEKOV
VII. TECHNICKÉ PREDPISY PRE STAVBU MINIKÁR
VIII. BEZPEČNOSTNÉ PREDPISY
IX. POISTENIE PRI PRETEKOCH MINIKÁR
[/av_tab]
[av_tab title=’X. ZÁSADY DISCIPLINÁRNEHO KONANIA‘ icon_select=’no‘ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello‘ av_uid=’av-3ukr7c‘]
XI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA